Daha önce Meslek Fabrikası, Egemenlik Evi ve eski gasilhane yapılarıyla gündeme gelen süreçte, bu kez tarihi Namazgâh Hamamı için adım atıldı.
Tarihi Yapı Vakıf Adına Tescil Edildi
İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından kamulaştırılıp restore edilen Namazgâh Hamamı’nın tapusunun, 16 Mart 2026 tarihinde Kaptan-ı Derya Kaymak Mustafa Paşa Bin Mehmed Bey Vakfı adına tescil edildiği öğrenildi.
Belediye Restorasyon Yapmıştı
16’ncı yüzyıla ait olan tarihi yapı:
- 2009 yılında kamulaştırıldı
- 2013’te tüm hisseleri belediye tarafından alındı
- 2018’de 1,2 milyon TL harcanarak restore edildi
Harap durumdaki hamam, Agora Kazı Alanı yanında yeniden kente kazandırılmıştı.
Sosyal Projelerde Kullanıldı
Yapı, ihale süreci sonrası Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı’na 3 yıllığına kiralanarak sosyal projelerde kullanıldı. Sözleşmenin 2025 Aralık ayında sona erdiği ve belediyenin yeniden ihale sürecine hazırlandığı belirtildi.
Tartışma Derinleşiyor
Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün son adımı, İzmir Büyükşehir Belediyesi ile yaşanan mülkiyet tartışmasını daha da büyüttü. Belediye yönetimi, daha önce de benzer yapılar için hukuki süreç başlatmıştı.
Süreç Yakından Takip Ediliyor
Tarihi ve kültürel değeri yüksek yapıların mülkiyetine ilişkin gelişmelerin, önümüzdeki günlerde hem hukuki hem de siyasi açıdan tartışılmaya devam etmesi bekleniyor.
İzmir’de yaşanan bu gelişme, kamuya ait tarihi yapıların kullanım ve mülkiyetine dair önemli bir tartışmayı yeniden gündeme taşıdı. PİHA
