Özellikle son yıllarda artan ekran bağımlılığına karşı geliştirilen projelerle çocukların yüz yüze iletişim becerilerinin artırılması hedefleniyor.

Okullarda yüz yüze iletişim ön planda

Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen “Tabletleri Kapat, Çevrimdışı Eğlence Büyükşehir’le Devam Ediyor” projesi kapsamında şehir genelindeki ilk ve ortaokullarda çeşitli etkinlikler düzenleniyor. Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen çalışmalarda öğrencilerin dijital dünyayla temasını en aza indiren eğitimler veriliyor.

Bu eğitimlerde çocuklara yüz yüze iletişimin önemi anlatılırken, sosyal ilişkilerini güçlendirecek uygulamalı etkinliklere de yer veriliyor. Aynı zamanda çevre bilinci, ortak yaşam alanlarının korunması ve erken yaşta sorumluluk alma gibi konularda da farkındalık oluşturuluyor.

9 ilçede yaklaşık bin öğrenciye ulaşıldı

Proje kapsamında bugüne kadar Sakarya’nın 9 farklı ilçesinde yaklaşık bin öğrenciye ulaşıldı. Büyükşehir ekipleri, planlanan program dahilinde farklı okullarda etkinliklerini sürdürmeye devam ediyor.

Yetkililer, projenin temel amacının sosyal yönü güçlü, yaşadığı şehre aidiyet duygusu gelişmiş bireyler yetiştirmek olduğunu vurgularken, çocukların teknolojiyle dengeli bir ilişki kurmalarının önemine dikkat çekiyor.

Geleneksel oyunlarla sosyal bağlar güçleniyor

Projenin dikkat çeken yönlerinden biri de çocukların geleneksel oyunlarla buluşturulması oldu. Etkinliklerde ip atlama, halat çekme, takım kulesi, halka geçirme, kum torbasıyla hedefe atış, çember oyunları ve taş kâğıt makas gibi birçok oyun oynanıyor.

Bu sayede öğrenciler, ekranlardan uzaklaşıp arkadaşlarıyla birebir iletişim kurarak keyifli vakit geçiriyor. “Mavi ışık”tan uzak geçirilen bu anlar, çocukların hem fiziksel hem de sosyal gelişimlerine katkı sağlıyor.

Sakarya Büyükşehir Belediyesi’nin öncülüğünde yürütülen proje, ilerleyen süreçte daha fazla öğrenciye ulaşmayı hedeflerken, şehir genelinde dijital farkındalığın artmasına da katkı sunmaya devam edecek. İGFA