Sağlık Bakanlığı ile ASELSAN iş birliğiyle geliştirilen Türkiye’nin ilk yerli kalp-akciğer makinesi kullanılarak gerçekleştirilen ilk ameliyat başarıyla tamamlandı. Sağlık Bakanlığı, operasyonun sağlık teknolojileri alanında önemli bir gelişme olduğunu açıkladı.
Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, Türkiye'nin ilk yerli kalp-akciğer makinesinin ilk kez bir ameliyatta başarıyla kullanıldığı belirtilerek bunun Türk sağlık sanayisi açısından önemli bir dönüm noktası olduğu ifade edildi.
Açıklamada, “Bugün bizim gurur günümüz. Türk sağlık sanayisinde dönüm noktalarından biri.” ifadelerine yer verildi.
Operasyonun başarıyla tamamlandığı belirtilirken, projede görev alan mühendisler, hekimler ve sağlık çalışanlarına teşekkür edildi.
“Bugün bizim gurur günümüz. Türk sağlık sanayisinde dönüm noktalarından biri.”
— T.C. Sağlık Bakanlığı (@saglikbakanligi) June 26, 2026
Bakanlığımız ve ASELSAN iş birliğiyle üretilen Türkiye’nin ilk yerli kalp-akciğer makinesi kullanılarak gerçekleştirilen birinci ameliyat başarıyla tamamlandı.
Hayat kurtaran bu büyük adımda emeği… pic.twitter.com/BVD9SJLQc3
Yerli Sağlık Teknolojilerinde Yeni Adım
Sağlık Bakanlığı, yerli ve millî sağlık teknolojilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmaların kararlılıkla sürdürüldüğünü bildirdi.
Açıklamada, sağlık alanında yerli üretim kapasitesinin artırılmasının önemine dikkat çekilirken, geliştirilen teknolojilerin sağlık hizmetlerinde kullanımının yaygınlaştırılmasının hedeflendiği kaydedildi.
“Üreten Sağlık” Vizyonu Vurgulandı
Başarıyla tamamlanan ameliyatın ardından hastaya geçmiş olsun dilekleri iletilirken, sağlıklı bir yaşam temennisinde bulunuldu.
Sağlık Bakanlığı, “Üreten Sağlık” vizyonu doğrultusunda sağlık teknolojilerinde yerli ve millî çözümlerin geliştirilmesine yönelik çalışmaların devam edeceğini açıkladı.
