İzmir’de Karşıyaka, Çiğli ve Bayraklı belediyeleri, sahipsiz hayvanlar için örnek bir projede güçlerini birleştirdi. Karşıyaka’nın Latife Hanım Mahallesi’nde kurulacak “Kuzey Aksı Doğal Yaşam Alanı” ile sokakta yaşayan hayvanlara doğal ve güvenli bir yaşam alanı sunulacak.

Projeye ilişkin ön toplantı kapsamında Çiğli Belediye Başkanı Onur Emrah Yıldız ve Bayraklı Belediye Başkanı İrfan Önal, bürokratlarıyla birlikte Karşıyaka Belediye Başkanı Yıldız Ünsal’ı ziyaret etti. Görüşmede, sahipsiz hayvanların rehabilitasyon süreçlerinin ardından sağlıklı koşullarda yaşamlarını sürdürebilecekleri alanın detayları ele alındı.

Karşıyaka Belediye Başkanı Yıldız Ünsal, projeye ilişkin yaptığı açıklamada ortak akıl vurgusu yaparak, “Can dostlarımız için güçlerimizi birleştirmekten mutluluk duyuyoruz. Kuracağımız bu alan, sahipsiz hayvanlarımıza doğal ve güvenli bir yuva imkânı sunacak” dedi.

Çiğli Belediye Başkanı Onur Emrah Yıldız ise üç belediyenin iş birliğinin önemine dikkat çekerek, projenin en kısa sürede tamamlanarak hizmete açılacağını ifade etti. Bayraklı Belediye Başkanı İrfan Önal da çalışmanın sahipsiz hayvanlar için güvenli bir yaşam alanı oluşturacağını belirtti.

Yaklaşık 98 bin metrekarelik alanda hayata geçirilecek projede, hayvan refahı ön planda tutulacak. Açık ve kapalı barınma alanlarının yer alacağı merkezde, rehabilitasyon süreçleri tamamlanan sahipsiz köpekler doğal ortamda yaşamlarını sürdürecek. Hayvanların bakım ve beslenme ihtiyaçları belediyeler tarafından karşılanacak.

Ayrıca, oluşturulacak yaşam alanı hayvanseverlerin ziyaretine de açık olacak. Proje ile hem sahipsiz hayvanların yaşam koşullarının iyileştirilmesi hem de kentte daha huzurlu bir yaşam ortamı oluşturulması hedefleniyor. İGFA