Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2026 yılı Mayıs ayında Türkiye limanlarına uğrak yapan kruvaziyer gemi ve yolcu sayısının son 14 yılın en yüksek mayıs ayı verilerine ulaştığını açıkladı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Denizcilik Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan 2026 yılı Mayıs ayına ait kruvaziyer gemi ve yolcu istatistiklerini değerlendirdi.

Bakan Uraloğlu, 2026 yılının Ocak-Mayıs döneminde limanlara gelen kruvaziyer gemi sayısının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,2 artışla 324'e, kruvaziyer yolcu sayısının ise yüzde 3,9 artışla 455 bin 580'e ulaştığını belirtti.

Mayıs ayı verilerine ilişkin bilgi veren Uraloğlu, 2026 yılı Mayıs ayında limanlara uğrak yapan kruvaziyer gemi sayısının geçen yılın aynı ayına göre yüzde 14,2 artarak 169'a, kruvaziyer yolcu sayısının ise yüzde 10,8 artışla 257 bin 897'ye yükseldiğini söyledi.

Uraloğlu, bu verilerle birlikte mayıs ayları bazında son 14 yılın en yüksek kruvaziyer gemi ve yolcu sayısına ulaşıldığını ifade etti.

Kuşadası Limanı İlk Sırada Yer Aldı

Bakan Uraloğlu, Mayıs ayında Kuşadası Limanı'na 75 kruvaziyer gemi ile 127 bin 670 yolcu geldiğini açıkladı.

Aynı dönemde İstanbul limanlarına 31 kruvaziyer gemi ile 59 bin 176 yolcu, Bodrum Limanı'na 11 kruvaziyer gemi ile 10 bin 889 yolcu, diğer limanlara ise 52 kruvaziyer gemi ile 60 bin 162 yolcu ulaştığını belirtti.

İlk Beş Ayın Verileri Açıklandı

Ocak-Mayıs dönemine ilişkin değerlendirmelerde bulunan Uraloğlu, Kuşadası Limanı'nın 129 kruvaziyer gemiyle ilk sırada yer aldığını ifade etti.

Kuşadası Limanı'nı 66 gemiyle İstanbul limanları, 26 gemiyle ise İzmir Alsancak Limanı takip etti.

Yolcu sayılarında da Kuşadası Limanı'nın 189 bin 141 kruvaziyer yolcusuyla ilk sırada yer aldığını belirten Uraloğlu, İstanbul limanlarının 115 bin 323, İzmir Alsancak Limanı'nın 51 bin 202, diğer limanların ise 99 bin 914 kruvaziyer yolcusuna ev sahipliği yaptığını kaydetti.